fbpx

Gasly egyre frusztráltabb: nagyon nem erre számított!

A Renault tulajdonában lévő Alpine csapat tavaly a negyedik helyen végzett, de mostanra a hatodik helyre estek vissza, miután az Alpine elvesztette Fernando Alonsót, helyére pedig Pierre Gasly érkezett.

„Az autó olyan lett, amilyen lett” – mondta Gasly menedzsere, Guillaume Le Goff az RMC-nek. „Egy kicsit elmaradt attól, amire számítottunk.”

„Szóval igen, van egy kis frusztráció ezen az oldalon” – magyarázta, miután az Alpine Spában elbocsátotta csapatfőnökét, Otmar Szafnauert és a régóta náluk dolgozó sportigazgatót, Alan Permane-t is.

„Nem azért hagytuk ott az Alpha Taurit, hogy egy-két pontért harcoljunk. Ez nem titok” – tette hozzá Le Goff.

Denis Chevrier, egykori motorfőnök szerint egy probléma jelenleg eléggé ismert a paddockban.

„Az a néhány suttogás, amit a Viry-ből hallok, arról árulkodik, hogy azt hitték, jelentős előrelépést tettek a motorral kapcsolatban” – mondta Chevrier. „Mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság tekintetében.”

„Úgy tűnik, hogy ez egy elég jó erőforrás. A probléma az, hogy csak ebben a két autóban van. Így sokkal kevesebbet és sokkal kevésbé gyorsan tanul, mint a többiek” – mondta arra utalva, hogy az összes többi motorgyártónak vannak ügyfélcsapatai is, így nem csak egy csapattól, két autóból származnak az információik, ami segíti a fejlesztéseket.

„A kaszni szempontjából az autónak nincs elég teljesítménye a többiekhez képest” – mondta a francia, aki 2007 végén hagyta ott a Renault-t és vonult vissza.

„Hiányzik a szerkezeti teljesítmény az autóból. El kell ismerni, hogy minden nagyon szoros, apró lehetőségekkel, de ez egy olyan autó, amely nem mutatta azt a fejlődést, amit egy autónak mutatnia kellene.”

„A többieknek sikerül javulniuk” – tette hozzá Chevier.

A korábbi francia F1-es versenyző, Olivier Panis kifejtette: „Nem rossz autó, de nem elég jó folyamatosan, és úgy tűnik, nehéz beállítani.”

„Nem elég jó az aero, és ez alapvető fontosságú. Szerintem egy kicsit megrekedtek.”

René Arnoux, a Renault korábbi versenyzője szerint az, hogy mennyire jó egy Forma-1-es autó, egy nagyon egyszerű tényen múlik: az embereken.

„Mindenképpen szükséged van öt-hat mérnökre, minden területen, akik abszolút kifogástalanok. Nélkülük ilyen eredményt érsz el” – mondta.

„Az autók mögött ultra-kompetens emberekre van szükséged, hogy minden működjön. Ezt meg kellene nézniük, mert a világbajnokság mérnöki és stratégiai bajnoksággá vált” – tette hozzá Arnoux.

Az utolsó hozzávaló pedig a magabiztos versenyzők, tette hozzá Chevier.

„Hogyan szerezhetsz önbizalmat egy olyan autóban, ami nem inspirál?” – tette fel a kérdést.

„Ha egy autó nem hatékony, vagy nehéz beállítani, vagy következetlen, nincs annál rosszabb egy versenyző számára. Ez borzalmas.”

Az Alpine minden eszetlenséget elkövetett a múlt héten

Forrás :