Mick Schumacher Forma-1-es sikereinek útjában az állt, hogy a Haasnál töltött első szezonjában Nikita Mazepin személyében egy gyengén teljesítő csapattársa volt, ami azt jelentette, hogy nem volt, aki ösztönözze a fejlődését. Ezt állítja unokatestvére, David Schumacher, a korábbi F1-es versenyző, Ralf Schumacher fia.
Schumacher és Mazepin 2021-ben csapattársak voltak, mivel a Haas egy teljesen újonc felállás mellett döntött. Két évvel később azonban már egyik versenyző sincs a csapatnál, sőt a mezőnyben sem. Noha más-más okból.
Bár a Haas egyik újonca sem szerzett egyetlen pontot sem a debütáló szezonjukban, a Haas eredeti terve szerint mégis megtartották mindkettőjüket 2022-re. Végül Mazepin mégsem tudott nekivágni a szezonnak, mert a kirobban orosz-ukrán háború miatt nemkívánatos személy lett. Schumachertől – némi anyagi kár után – a 2022-es szezon végeztével vált meg a csapat.
A Mazepin és Schumacher páros esetében egyébként a német bizonyult jobbnak. Mazepin távozásával azonban 2022-re új csapattársat kapott a tapasztalt Kevin Magnussen személyében.
Ellene pedig kikapott.
A Haas úgy döntött, hogy nem hosszabbítja meg Schumacher szerződését egy harmadik szezonra, mivel unokatestvére úgy véli, hogy az, hogy Mazepin volt a csapattársa az első szezonjában, a németnek a versenyzői fejlődésébe került.
„Mick problémája az volt, hogy nem igazán tudott versenyezni a csapattársával, Nikita Mazepinnel a debütáló évében. Mindketten újoncok voltak, és Mazepin, akinél jobb volt, nem volt mérce” – mondta a német Sport1-nek David Schumacher.
„De fiatal versenyzőként sürgősen szükséged van erre, hogy fejlődni tudj.”
„Csak a második évében lett egy erős versenyző a csapattársa Kevin Magnussen személyében. Nem hiszem, hogy a Haas az adott körülmények között elég időt adott neki a fejlődésre, mert a Forma-1 hihetetlenül bonyolult.”
„Szerencsére most a Mercedesnél nyugodtan megtanulhat mindent, amit a Haasnál nem tudott. Remélem, kap még egy esélyt. Ha igen, akkor meggyőző lesz, ebben biztos vagyok.”
A Haastól kirúgott Schumacher a Mercedeshez szerződött hivatalos tartalékversenyzőként, célja pedig, hogy 2024-ben visszatérjen a rajtrácsra.
Szabad a pálya: Visszatérhet a Forma-1-be az orosz versenyző