A Red Bull új partnerével, a Forddal együttműködve készül beizzítani első 2026-os erőforrását.
Dr. Helmut Marko a Speed Weeknek Spa Francorchamps-ban beszélt erről:
„A következő hetekben az első teljes egység a próbapadon fog futni, a belsőégésű motorral, az MGU-K-val és az akkumulátorral egyetemben. Úgy gondoljuk, hogy a fejlesztés tekintetében egy szinten állunk a Mercedesszel. A Renault-t nem tudom megítélni, ugyanakkor a Ferrari mögöttünk van. Az érkező szövetségesünkkel, a Forddal szintén minden a tervek szerint halad.”
Mindezt úgy, hogy a pályán pénteken tartott F1-es bizottsági ülésen a Red Bull aggodalmait a 2026-os motorok elektronikus részeinek nagyobb befolyása miatt nagyrészt elhárították. Amiben az FIA megegyezett a csapatokkal az, hogy megpróbálja elérni a 2026-os autók jelentős méret- és súlycsökkentését, beleértve a jobb energia kezelést, hogy a Red Bull aggodalmaira is választ adjanak. Marko ezért így folytatta:
„Jó úton járunk, de az, hogy az FIA által előirányzott hibrid hajtás megváltozott arányát javasoljuk, szintén a biztonsági aggályok miatt volt. Az akkumulátorok ekkor 100 kilogrammot nyomnak majd, az autók pedig nehezebbek lesznek, nagyobbnak kell lenniük. Szerintünk ez nem jó irány. E-üzemanyaggal fogunk autózni, így a károsanyag-kibocsátásnak már nem lesz jelentősége.”.
A Red Bull több motorspecialistát is átcsábított a Mercedestől az új erőforrás gyártó leányvállalatához, de Marko tagadta, hogy a csapatnak háromszoros fizetéssel kellett volna őket magukhoz édesgetnie. Így zárt a 80 éves szakember:
„Dehogy. Más tényezők is szerepet játszottak ezeknél az új munkatársaknál – a szellemiségünk, a szenvedélyünk. Versenytársként is vonzóak voltunk számukra. Egy olyan kampuszon, amely most 15 épületből áll, egy helyen van az autó– és motorfejlesztés – a Ferrarin kívül csak nálunk lesz ilyen.”