A versenyzők látási körülményeinek javítására kitalált eső elleni „spray guard” (szó szerinti fordításban permetvédő, magyarosabban „sárvédő”) első tesztje nem sikerült jól.
Miután a közelmúltban egy fiatal versenyző halálát okozta a Spa-Francorchamps-i pályán az autók által felvert vízpermet a Forma-1 megfogadta, hogy kipróbál egy olyan újítást, amelynek célja a vízpermet minimalizálása.
A Mercedes és a McLaren a Mercedes által gyártott prototípus sárvédőket is kipróbálta a Brit Nagydíj utáni tesztelésen, Silverstone-ban, a pálya mesterségesen öntözött szakaszán.
Mick Schumacher Mercedesét felszerelték a sárvédőkkel, Oscar Piastri McLarenje pedig azok nélkül futott egymás után, az összehasonlítás érdekében.
„Van még mit dolgozni rajtuk” – ismerte el a Mercedes részéről, Andrew Shovlin, már Magyarországon.
„Egyelőre nem állnak készen arra, hogy gyártásba és a szabályzatba kerüljenek. Határozottan van még mit dolgozni rajtuk.”
Shovlin elmondta, hogy bár a felhelyezett eszközökkel csökken a permetezés, a diffúzorból még mindig sok áramlik, ahogy a hátsó szárny felhúzza azt.
„Ez mind nagyon jelentős” – tette hozzá. „De érdekes első lépések voltak, és mi biztosítjuk az autót és néhány alkatrészt a fejlesztéshez.”
„Az FIA projektje, hogy eldöntse, merre tovább, és mi történik a jövőben.”
A német Auto Motor und Sport azonban konkrétan „kudarcnak” titulálta az első tesztet.
„Még mindig túl sok volt a permet” – írta Andreas Haupt tudósító. „És a szemtanúk szerint pedig a sárvédők esztétikája is hagyott kívánnivalót maga után.”
A tesztről fotók nem kerültek nyilvánosságra, és a grandprix.com szerint az FIA egyik bennfentese elismerte: „még nem tartunk ott, ahol szeretnénk ezzel tartani”.
„A teszt értékes CFD-korrelációs adatokat szolgáltatott, valamint jó visszajelzéseket adott a pilótáknak.”
„Mindkettőt felhasználjuk majd a módszertan és a tervezés finomítására a projekt 2. fázisában.”
Ezek voltak a tragikusan elhunyt Dilano Van ‘t Hoffhoz a barátnője utolsó szavai