Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke „tipikus Totónak” titulálta azt, hogy Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke visszautasította az F1 2026-os erőforrás-szabályozással kapcsolatos aggályait.
Horner és Wolff rendszeresen összekülönböznek egymással, főleg a 2021-es szezon óta, mikor Lewis Hamiltonnak nem sikerült a címvédés Max Verstappennel szemben. Ez a feszültség tavaly is folytatódott, amikor a két csapatfőnök szópárbajba keveredett a Kanadai Nagydíjon.
A legutóbbi fellángolásra azután került sor, hogy Horner sürgette a sportágat, hogy gondolja át a 2026-os erőforrás-szabályozást, mert attól tart, hogy az F1 „Frankenstein” formulává alakulhat.
Wolff válaszában a Red Bull újonnan létrehozott hajtáslánc-részlegét vette célkeresztbe, amely a Forddal közösen készül a hamarosan bevezetésre kerülő szabályozásra.
„Azt hiszem, ami talán jobban megrémíti őt, az az, hogy a motorprogramja nem halad” – idézi Wolffot a RacingNews365.
Wolff hozzátette, hogy Horner valószínűleg attól tart, hogy csődöt fog mondani a motorprogramjuk. Persze ezt Horner nem hagyta szó nélkül.
„Sajnos ez tipikusan Totóra vall, amikor csak a saját teljesítményével va elfoglalva.”
„Az én érdeklődésem valójában a sportra irányul, nem pedig az öncélúságra.”
„Még túl korai lenne megmondani, hogy kinek lesz versenyképes vagy versenyképtelen motorja 2026-ban. Számomra a legfontosabb dolog a sport szempontjából az, hogy mindannyiunknak közös felelőssége, hogy az FIA-val és a kereskedelmi jogok tulajdonosával együttműködve biztosítsuk, hogy a termék a lehető legjobb legyen, különben mindannyian kudarcot vallunk.” – mondta Horner.
Arra a kérdésre, hogy fennáll-e a veszélye annak, hogy az új gyártók bevonása után megváltoztatják a szabályrendszert, Horner így válaszolt: „A szabályok az eredetileg tervezettek hibridjei, és persze csak akkor derül ki, hogy hol vannak a korlátok, ha az ember végigmegy a szabályrendszeren.”
„Az FIA nagyon felelősségteljesen jár el, a kellő körültekintéssel, és úgy gondolom, hogy bizonyos csapatok nagyon hasonló véleményen vannak, mint mi magunk.”
Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. 🙂