A Forma-1 akár már 2025-ben két új csapatot nyerhet, köszönhetően annak, hogy zöld utat kaphat az irányító testülettől a jelentkezési folyamatuk során.
Több jelölt is átment az FIA pályázati eljárásán. Úgy tudni, közülük kettőnek most azt mondhatta a párizsi székhelyű szövetség, hogy megfelelnek a kritériumoknak. Michael Schmidt, az Auto Motor und Sport tudósítója így fogalmaz:
„Úgy néz ki, hogy az Andretti és a Hitech megkapja a jóváhagyó pecsétet az FIA-tól. Mindketten olyan állapotban vannak, hogy a technológia, a személyzet és a pénzügyek tekintetében is beszállhatnak a Forma-1-be.”
Az Andretti Cadillac által is támogatott ajánlata volt a legjelentősebb. Míg a Formula 2-ben szereplő Hitech szintén a sportágba kíván belépni a kazah milliárdos Vladimir Kim támogatásával.
A buktató az lehet, hogy őket nem csak a jelenlegi F1-es csapatok közül sokak – köztük a Ferrari, amelynek különleges vétójoga van -, hanem a Liberty Media és az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali is ellenzi. A Ferrari részéről Frederic Vasseur azt mondja, nem győzi meg az az érv, hogy a száguldó cirkusznak nagy hasznára válna, ha egy olyan teljes értékű amerikai csapat, mint az Andretti, a mezőnyben lenne:
„A királykategória vonzereje sokkal inkább a versenyzők nemzetiségén alapul. Semmi köze egy csapat nemzetiségéhez.”
Ami Domenicalit illeti, úgy gondolja, hogy ő is összeveszett az FIA elnökével, Mohammed Ben Sulayemmel, mivel azt állítja, hogy a Liberty Mediának is képesnek kell lennie arra, hogy ellenőrizze, milyen alakulatok kapnak engedélyt a sportágba történő belépésre:
„Ahogy mindig is állítottuk, meg kell győződnünk arról, hogy a cég számára megfelelő döntés születik.”
Az év elején Andretti azzal vádolta a Forma-1 jelenlegi csapatait, hogy a kapzsiságuk miatt nem akarják megnyitni a sportágat egy tizenegyedik belépő előtt. A Speed Weeknek korábban ennyit mondotta McLaren 60 éves egykori versenyzője:
„Feltehetően nem kellett volna ezt a szót használnom. Végsősoron mindenki elsősorban saját magára gondol, és valószínűleg én is ugyanezt tettem volna a helyükben. Nem hibáztatom az istállókat ezért. Ez egy borzasztóan drága sport, és mindenki hihetetlenül elkötelezett. Meg kell védeniük magukat, és ezt én megértem. Ugyanakkor végül nem ők hozzák meg a döntést. Ez a döntés továbbra is az FIA-nál és a FOM-on múlik.”