fbpx

„Tudjuk, milyen kegyetlenek” – mondta da Costa a Red Bullról

Bizonyos tekintetben a Red Bull (és ezzel az AlphaTauri) a mezőny leglazább csapata(i). Aki igazán jó versenyző, a mennybe mehet velük, míg mások számára meglehetősen kegyetlen olykor a Red Bull világa. 

Sok versenyző tapasztalta már meg, milyen az, amikor Helmut Marko kiteszi a szűrét. Nem csak az F1-es csapatok versenyzői esetén, hanem a Junior Team esetében is gyakran megesik.

Az elmúlt napok legjelentősebb F1-es híre, hogy az AlphaTauri azonnali hatállyal tette ki Nyck de Vries szűrét. Helyét Daniel Ricciardo tölti majd be a szezon hátralévő részében.

A Formula E paddockban is az egyik fő beszédtéma a 2021-es Formula E bajnok de Vries F1-es helyzete.

Több versenyző is együtt érzett a hollanddal, köztük Antonio Félix da Costa nagyjából mindent elmondott a több mint egy évtizeddel ezelőtti tapasztalatairól, amikor Red Bull Junior Team neveltként F1-es tesztpilótai szerepig jutott.

A portugál versenyzőt 2012-ben vette fel a Red Bull, és a GP3-ban és a Formula Renault 3.5-ben mutatott erős teljesítménye révén első számú esélyesnek tűnt az F1-ben megüresedő helyekre. Amikor azonban megüresedett egy hely, ez mégsem így történt.

Néhány órával azelőtt, hogy De Vries távozásának hírét bejelentették, Da Costa a Twitteren osztotta meg véleményét De Vriesről és a jövőjéről, bárhogy is alakuljon az.

„Őszintén szólva, ezt reggel tweeteltem, talán hat vagy hét órával [de Vries kirúgásának híre előtt]] – fogalmam sem volt róla, hogy ez aznap meg is fog történni” – mondta Da Costa a The Race-nek.

„Hallottam néhány pletykát, de úgy hallottam, hogy Nyck még legalább néhány futamot kap, így talán még az év végéig is maradhatott volna.”

„A dolgok nagyon gyorsan változnak ebben a sportban, különösen a Red Bull zászlaja alatt.”

Tudjuk, milyen kegyetlenek.

„Nem mondom, hogy ez helyes vagy helytelen, ez már csak így van, ezt mindannyian tudjuk.”

Da Costa „hihetetlenül keménynek” nevezte a De Vries távozásáról szóló döntést.

Hozzátette, hogy ő maga is „az időzítés áldozata volt a saját karrierem során, és őszintén szólva úgy gondolom, hogy Nyck időzítése sem volt túl jó”.

„Amikor Tsunoda ott volt, és annyi balesete volt – és őszintén szólva szerintem Yuki egy nagyszerű és izgalmas versenyző, aki ott van a rajtrácson, de egyszerűen nem volt senki, aki elvehette volna tőle a helyét, így folyamatosan balesetezett, de folyamatosan adtak neki egy extra esélyt.”

„Sajnos Nyck számára ez nem így történt; Daniel ott legyeskedett, és mivel ő egy hatalmas személyiség, ez a nyomás mindig is ott volt, é. É mivel Liam Lawson is jól teljesít a Super Formulában, ez egyszerűen nem jött össze Nyck számára.”

Da Costa ellensúlyozta véleményét azzal, hogy elismerte, hogy a csapatoknak van egyfajta menetrendjük arra, mit és hogyan kell teljesíteni és „ha csapattulajdonos vagy, akkor elkötelezed magad egy döntés mellett, muszáj”.

„De még egyszer mondom, ezt nem az én dolgom kommentálni” – tette hozzá.

„Csak szomorú vagyok Nyck miatt.”

„Nem aggódom túlságosan érte, mert úgy gondolom, hogy talpra fog állni. Szerintem még láthatjuk őt itt a Formula E-ben, és egészen biztos vagyok benne, hogy a WEC-ben is láthatjuk majd.”

A korábban szintén red bullos Daniil Kvyat is beszélt az esetről.

A The Race-nek elmondta, hogy szerinte De Vries fejezete és az ő saját helyzete a Red Bullnál, majd a Toro Rossónál néhány évvel ezelőtt „két teljesen különböző helyzet, természetesen nem összehasonlítható”.

„De ez egy kemény környezet, kemény világ, főleg ott a Red Bullnál, rendkívül kompetitív tud lenni” – tette hozzá. „Néha ez már csak így megy.”

„Talán igen [engedni kellett volna de Vries-nek teljesíteni a teljes szezont]” – tette hozzá Kvyat. „Nem tudom, mi volt a belső megbeszélés, mi volt a belső elvárás.”

Öreg már újoncnak? Szubjektív eszmefuttatás Nyck de Vries kirúgásáról