A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko szerint Sergio Pereznek össze kell szednie magát a időmérős teljesítménye kapcsán, miután sorozatban ötödik alkalommal nem sikerült a top tízbe kvalifikálnia magát.
Perez a 16. helyről indulhat majd a Brit Nagydíjon, miután a száradó pályán gumihőmérsékleti problémák áldozatává vált, mert a piros zászlós körülmények között közel 10 percig állt a bokszutca kijáratánál. Ez volt a legújabb fejezet a mexikói kudarcainak a sorában, aki már szinte teljesen elvesztette a reményt, hogy kihívja Red Bull-os csapattársát, Max Verstappent az F1-es bajnoki címért. Marko a Sky Sportnak nyilatkozott:
„Pereznek össze kell szednie magát az időmérőkön. Általában jó versenyeket szokott futni, és most megint szerencséje lehet: itt könnyen felzárkózhat. Ugyanakkor ez mindig is a gyengéje volt. Egyszerűen túl gyakran történik meg, és ezen dolgoznia kell. Nekünk is dolgoznunk kell rajta, mert ha az egyik pilótánk elöl van, a másik meg 16., akkor valami nincs rendben.”
Perez esetleges lecserélése kapcsán Marko hozzátette:
„Ő a második a tabellán, és jó versenyeket fut, ami megkülönbözteti őt Nyck de Vries-től. Még nincs szükség arra, hogy lépéseket tegyünk. Nincs is senki, aki pótolná őt.”
Marko úgy gondolja, hogy a trükkös, változó körülmények az időmérő alatt majdnem kifogtak a Red Bullon, mivel a McLaren fenyegette őket a pole pozícióért. Elárulta, hogy a csapat vitatkozott azon, hogy legyen-e még egy kör Verstappennel a Q3-ban. Végül úgy döntöttek, hogy egy friss szett lágy gumin kiküldik egy utolsó próbálkozásra:
„Nehéz körülmények voltak, és másodpercek alatt kellett meghozni a döntéseket: mikor menjünk ki a pályára. Maxnak is nehéz volt, és azokban a pillanatokban, amikor azt hittük, hogy elég lesz, kiderült, hogy mégsem. A Q3-ban is ez volt a helyzet, és abban bíztunk, hogy az első kísérlet elég lesz a pole-hoz. Hála az égnek, csináltunk egy második nekirugaszkodást is, de ezekben a folyamatosan változó körülmények között nem volt könnyű felmelegíteni a gumikat. Nem célszerű túl nagy kockázatot vállalni, de azért a határon kell vezetni. Ez egy trükkös kaland volt.”
Marko bevallotta, hogy a hollywoodi F1-es film nem az ő világa