A Red Bull Ring biztosan reagálni fog, hogy soha többé ne fordulhasson elő az Osztrák Nagydíjon a pályaelhagyások miatti bohózat.
A Forma-1 irányító testülete, az FIA máris azt javasolja, hogy 2024-re új kavicságyas pályaíveket helyezzenek el a legvitatottabb kanyarokba – a 9-es és 10-es kanyarokban. Dr. Helmut Marko, a Red Bull munkatársa az Österreichnek beszélt erről:
„Úgy tűnik, 120 szabálytalanságot számoltak össze, ez elképesztő szám. Ezért támogatom, hogy a következő, 2024-es nagydíjig történjen valami, és biztosan lesz megoldás.”
A Red Bull tulajdonában álló spielbergi pálya illetékesei mindeközben a Kleine Zeitungnak azt mondták, hogy folyamatos kapcsolatban állnak az FIA-val, és közös utat akarnak találni a jövőre nézve. Timo Glock, a korábbi F1-es pilóta szerint nem a versenybírák hibája, hogy a figyelmeztetések, büntetések, frusztráció és zűrzavar fesztiválja sújtotta a múlt hétvégi versenyt. Ennyit mondott a német Skynak:
„Nyilvánvalóan hihetetlenül nehéz ez, amikor 20 autó halad egy körben, és minden autót szemmel kell tartani. Különösen a kilences és tízes kanyart. Pár kör után az emberi szem egy kicsit lelassul, és nem tud lépést tartani.”
Egy másik egykori versenyző is nyilatkozott, Alex Wurz, akinek édesapja korábban a pálya – akkor még A1 Ring néven – tulajdonosa volt. A 49 éves Wurz ma egy pályatervező céget irányít, és így zárt a Kronen Zeitungnak:
„Én a természetes pályakorlátok híve vagyok, fűvel és kavicsággyal, és a szegélyköveken is lehet dolgozni.”
Ezek a legendák parádéznak idén a Red Bull Ringen, még az ikonikus CanAm autóval is