Toto Wolff két megoldást javasolt a Forma-1-es pályakorlátok megoldására a tragikomédiába fulladt Osztrák Nagydíj után.
Az időmérő edzésen 47 kört töröltek a stewardok, mert a pilóták túllépték a fehér vonalat a 9-es vagy 10-es kanyarban. A verseny során pedig elképesztő 120 bejelentést tettek. Az FIA csak helyi idő szerint 21:45-kor tette közzé a végleges eredményeket Ausztriában, közel öt órával azután, hogy Max Verstappen megnyerte a versenyt. A végén több büntetést is kiosztottak még. A nagy vesztesek között Carlos Sainz, Lewis Hamilton és Esteban Ocon volt, Sainz pedig két helyet veszített Lando Norris és Fernando Alonsóval szemben.
Hamilton 10 másodperces büntetést kapott, a verseny alatt letöltött öt másodperces büntetésén felül. Így a nyolcadik helyre sorolódott vissza – bár a Mercedes nem veszített pontot, mivel George Russell pozíciócserével a hetedik helyre lépett előre. A futam után Wolff foglalkozott a helyzettel, szerinte az F1-nek két lehetősége van a pályaelhagyások megoldására. Többek között a RacingNews365-nek nyilatkozott erről:
„Tényleg mindenki a lehető legrosszabb helyzetbe került. A szabályok által a versenypálya, pedig az FIA a legjobb tudása szerint próbálta érvényesíteni azokat. Vannak kamerák és szenzorok, és némi időbe telt, hogy megnézzék. Ugyanakkor mi is ugyanezzel foglalkoztunk a bázisunkon. Megnéztük az összes fedélzeti eszközt, csak hogy biztosak legyünk benne, hogy nem kapunk több büntetést az összes többi csapattal szemben. De a rajongók, a csapatok és a versenyzők számára elképesztően frusztráló, ha folyamatosan jönnek ezek a büntetések. Erre pedig csak két megoldás van. Vagy visszajönnek a magasabb szegélykövek, ami megtöri a versenyzők lendületét, vagy az autókat, vagy csak simán eltörlik a pályakorlátozást összességében, és hagyják őket a leggyorsabb vonalon versenyezni. Megoldást kell találnunk a pálya érdekében, amely egy szuper és történelmi pálya. Továbbá az érdekeltek érdekében is, mert látványos versenyzést szeretnénk, amelyet nem befolyásolnak a jó okokból adott büntetések.”
Wolff kollégája a Red Bullnál, Christian Horner egyenesen „amatőrnek” nevezte a helyzetet, és felvetette egy kavicságy ötletét a 9-es és 10-es kanyar külső oldalán, hogy elriassza a versenyzőket a szélesebbre futástól.
Horner kiakadt, mert most hülyének nézik az F1-et a pályaelhagyások miatt