Max Verstappen meglátása szerint – amivel a legtöbben egyetértenek -, „teljesen felesleges” volt újraindítani az esős körülmények között a Formula Regional spái versenyét, amely végül a holland Dilano van ‘t Hoff életét követelte.
A holland MP Motorsport csapatnál versenyző 18 éves tehetség, van ‘t Hoff akkor vesztette életét, amikor a Kemmel egyenesben a szakadó esőben balesetet szenvedett, majd oldalról belerohant egy versenyzőtársa, aki a Raidillon kanyart követő egyenesben a hatalmas mennyiségű vízpermet miatt nem látta van ‘t Hoff autóját a pályán.
Négy évvel Anthoine Hubert halálos balesete után a 2019-es spái F2-es futamon történt tragédia újabb, kellemetlen kérdéseket merültek fel az Eau Rouge és a Raidillon pályaszakasz jövőjével kapcsolatban. Az Aston Martin versenyzője, Lance Stroll például egyike volt azoknak a pilótáknak, akik szerint a pálya azon szakaszát meg kellene változtatni.
Ugyanakkor az esőben való együléses versenyzés problémája is újra a figyelem középpontjába került, mivel a sárvédő nélküli kerekek jelentős vízpermetet generálnak, ami korlátozza a látási viszonyokat, függetlenül a pályától vagy a kanyarkombinációtól.
A Formula Regional Europe by Alpine futamot egy körrel a leintés előtt indították újra, miután egy korábbi incidens miatt biztonsági autós perióduson voltak túl.
A Forma-1-es Osztrák Nagydíj szombati sajtótájékoztatóján Verstappen azt mondta, „könnyű a pályát hibáztatni”, de ehelyett szerinte inkább a megoldáson kellene gondolkodni.
„Ez természetesen rendkívül szomorú, részvétem az egész családnak és az MP-csapatnak” – mondta Verstappen később a holland Viaplay-nek.
„Meg kell néznünk, hogy min tudunk javítani. Láttam néhány képet a futamról, és nagyon vizes volt, szóval szerintem teljesen felesleges volt újraindítani azt a versenyt.”
„Egy újraindításnál ennyi vízzel és vízpermettel nem látsz semmit.”
„A hátul lévő embereknek nincs vesztenivalójuk, így teljes gőzzel mennek, és akkor történik egy ilyen baleset, aminek nem szabadna megtörténnie.”
„Megoldásokat kell találnunk. Meg kell néznünk, hogyan tudnánk javítani a vízpermeten [csökkentésén], és mindig figyelnünk kell az autók biztonságára, de jelenleg ez egyszerűen rendkívül szomorú.”
Az F1, amely három hét múlva Spába látogat a Belga Nagydíjra, időközben az FIA-val közösen olyan megoldásokon dolgozik, amelyekkel csökkenthető az autók által generált vízpermet mennyisége.