A Pirelli szerint a Forma-1 2025-re szóló gumi-tendere „bonyolultabb”, mint a múltban, mivel úgy tűnik, hogy a Bridgestone konkurenciaként érkezik.
Az FIA nemrég nyitotta meg a pályázati lehetőséget a 2025-től 2027-ig szóló F1-es gumibeszállítói szerződésre, amely opciós jelleggel további egy évvel meghosszabbítható.
A múlt héten a kiválasztási folyamat a második szakaszába lépett, miután az F1 irányító testülete befejezte a pályázók értékelését, és kiválasztotta a jóváhagyott ajánlattevőket.
Bár az FIA részéről nem érkezett hivatalos megerősítés a Bridgestone ajánlatáról, a Pirelli tisztában van azzal, hogy versenytársat kapott a jövőbeli F1-es szerződés lehetőságéért.
Bár a rivális Hankookot megelőzve a legutóbbi, 2020-tól 2023-ig tartó gumitendert (amelyet később egy évvel meghosszabbítottak), Mario Isola, a Pirelli F1-es vezetője elmagyarázta, miért lesz sokkal nehezebb a mostani szerződés elnyeréséért folytatott harc.
„Annyit mondhatok, hogy a tenderdokumentum sokkal bonyolultabb volt, mint a múltban volt” – idézte Isolát a Motorsport.com. „Sok szakasz és sok elem került bele a legutóbbi pályázatunkhoz képest.”
„Van egy jelentős rész, amely a fenntarthatósághoz kapcsolódik, egy nagy rész, amely ahhoz kapcsolódik, hogy képesek vagyunk-e bizonyos tulajdonságokkal rendelkező terméket és bizonyos tulajdonságokkal rendelkező szolgáltatást nyújtani, valamint bizonyos számú mérnököt. Elég sokat kellett dolgoznunk, hogy megszerezzük az ehhez szükséges összes papírt.”
A Pirelli több, mint gumiszállító
A leendő gumiszállító kiválasztásának F1-es folyamata az FIA mérlegelésén alapul majd, az abroncsok műszaki és sportos szempontjai, valamint az F1 kereskedelmi megfontolásai alapján. A Pirelli azonban úgy véli, plusz érv mellettük, hogy az F1 pertnerévé is vált és sokat segített annak vezetőinek. A Pirelli mindezek mellett jelen van az F1 Fan Zone területén és biztosítja a Pirelli Hot Laps élményautózást.
„Ebben a 13 évben mindig megpróbáltunk mindent megtenni, hogy teljesítsük a különböző években felmerült kéréseket” – folytatta Isola.
„2011-től kezdve voltak a jobban kopó abroncsok, aztán különböző erőforrásokat kaptunk, és a szélesebb abroncsokat, egészen a 18 colosig. Aztán nagyobb kopás, majd kisebb kopás. Mindig a különböző kérésekhez igazítottuk a termékünket.”
„Ezen felül nagyon aktívak voltunk a promóciós és marketing oldalon, támogattuk a promóter és az FIA minden kérését.”
„Úgy gondolom, hogy a mi szerepünk inkább a partneri, mint a szponzori. És szeretnénk is ilyenek lenni.”
„Nem azért akarunk a sport része lenni, mert bármit is diktálni akarunk, hanem mert ez azt jelenti, hogy jól együttműködünk az érdekeltekkel, plusz beszélünk a versenyzőkkel és beszélünk a csapatokkal is.”
„Olyan rendszert építettünk ki, amely szuperhatékony, hogy adatokat szolgáltassunk nekik. Összehasonlítottam egy 2011-ben készített jelentésünket egy mostani jelentéssel, és hihetetlen [a különbség]. Nevetnétek azon az egy oldalon, amit 2011-ben szolgáltattunk, ahhoz képest, amit most nyújtunk.”
„Mindezt néha természetesnek vesszük, mert amikor ezt lépésről lépésre csináljuk, nem vesszük észre, hogy mennyi mindent tettünk ebben a hosszú időszakban.”
Arra a kérdésre, hogy a Bridgestone-hoz hasonló nagyvállalattal való szembeszállás változtatott-e valamit a Pirelli ajánlatán, Isola így felelt: „Őszintén szólva, nem ismerem a megközelítésüket, így nem tudok erről nyilatkozni.”
„Nem tudjuk, hogy ki a versenytárs. A pletykák azok pletykák, és tudom, hogy hivatalosan nem tudjuk. Ha más versenytársról van szó, akkor valószínűleg más a megközelítésük.”
A Bridgestone egyelőre nem nyilatkozott az F1-es gumitender elnyeréséért tett ajánlatát.