Az Audi nyilvánosságra hozta, hogy Neel Jani szimulátoros versenyzőként csatlakozik a csoporthoz, hogy segítsen az F1-es erőforrásaik fejlesztésében.
A német autóipari óriás 2026-tól csatlakozik a Forma-1-es mezőnyhöz a Sauberrel, érkezése pedig egybeesik a sportban bevezetésre kerülő új motorszabályokkal.
Legfrissebb lépésük Neel Jani érkezése.
A svájci a múltban a Red Bull teszt- és tartalékpilótája volt, és az F1-es szimulátorukon dolgozott, miközben a WEC-ben is sikereket ért el. Tehát rengeteg tapasztalattal és tudással rendelkezik, amit az Audi hasznosíthat.
„Nagy örömömre szolgál, hogy az Audival tarthatok a Forma-1-be vezető úton” – mondta Jani. „Megtiszteltetés és nagy felelősség is egyben, hogy már a korai szakaszban részt vehetek egy ilyen nagyszabású projektben. Biztos vagyok benne, hogy a Forma-1-ben és az LMP-projektekben szerzett tapasztalataimmal jó kapcsolatot tudok teremteni az elmélet és a gyakorlat között.”
„A szimuláció a Forma-1-es projektünkben is fontos szerepet játszik” – mondta Oliver Hoffmann, az Audi műszaki fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tagja. „A szimulátorunk fontos eszköz az erőforrás-fejlesztésben. Ehhez olyan fejlesztő pilótára van szükség, aki a technika ismerete mellett sokoldalú tapasztalatot is hoz a projektbe, különösen a versenykörülmények közötti energiagazdálkodás tekintetében.”
„Jelenleg elsősorban a teljesítmény szempontjából nagy jelentőséggel bíró, alapvető koncepcionális kérdésekre összpontosítunk” – nyilatkozta Adam Baker, az Audi Formula Racing vezérigazgatója. „A különböző műszaki megoldások értékelésénél azonban nem csak a digitális módszerekre támaszkodunk. A know-how, a tapasztalat és a gyakorlatban releváns fejlesztés nélkülözhetetlen elemei annak, hogy a szimulációból a megfelelő következtetéseket tudjuk levonni. Ezzel a kombinációval már korai szakaszban értékelni tudjuk a különböző üzemeltetési stratégiákat, és előkészíthetjük az erőműegység hatékony energiagazdálkodásának útját.”
Mivel dominál a Ducati a MotoGP-ben, az Audi is fog a Forma-1-ben?