A McLaren azt tervezi, hogy teljesen átdolgozza az MCL60-as autójukat egy sor frissítéssel, amelyet a következő három versenyen mutatnak be.
2023-ban a csapat pocsék szezonkezdeten van túl, és eddig mindössze 17 pontot szerzett, 42-vel kevesebbet, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Andrea Stella, aki a télen vált csapatfőnökké, James Key technikai igazgató leváltását követően jelentős változtatásokat hajt végre a csapat mérnöki részlegén.
Stella tegnap elárulta, hogy a csapat most az alulteljesítő autója teljes átdolgozását tervezi. Az első adag új alkatrészt a Red Bull Ringen megrendezésre kerülő következő forduló során vezetik be, ami az év második sprintversenye, így mindössze egyetlen órányi edzésük lesz arra, hogy kiértékeljék azokat, mielőtt az éles menetek megkezdődnek. A további újításaik bevezetésére a Silverstone-i Brit Nagydíjon és a Hungaroringen megrendezésre kerülő Magyar Nagydíjon kerül sor. Stella szerint az átdolgozások az autó „jelentős átalakítását” jelentik majd, hogy kezeljék a szezon eleje óta megfigyelt problémákat:
„Aránylag hamar rájöttünk a szezon kezdete után, hogy az autó alapvető átalakításra szorul. Tehát ez az újratervezés tulajdonképpen érinti, úgy mondanám, hogy nagyjából minden egyes aerodinamikai alkatrészt. Ezek a fejlesztések pár futam alatt érkeznek majd meg. Markánsan észrevehető lesz. Még a karosszéria alatti részeket is újra kellett terveznünk, ezért is tartott egy ideig, amíg olyan állapotba kerültünk, hogy ezeket a frissítéseket át tudjuk adni. Szóval azt mondanám, hogy nagyjából az egész autó.”
A McLaren a nagy sebességű kanyarok kivételével mindenütt gyenge egyenes sebességgel és kanyarsebességgel küzdött. Stella reménykedik benne, hogy az átdolgozások a tervezett módon fognak működni:
„Még nem teszteltük őket szimulátorban, de nagyjából csak több leszorítóerőt biztosítanak, hasonló karakterisztikával. A kulcselem tehát az, hogy a pálya mellett korrelálnak-e, de szerintem eddig jó volt a korreláció. Hiszem, hogy az autók ezen generációjánál általában véve jó a korreláció a fejlesztési eszközökkel. Tehát néhány tizedmásodpercnyi köridőjavulásra számítunk, de majd meglátjuk.”
A McLaren a Circuit Gilles Villeneuve versenypályán megrendezésre kerülő hétvégi futamra egy alacsonyabb leszorítóerővel rendelkező hátsó szárnyat hozott, de azzal számolnak, hogy a pálya kevésbé fekszik majd nekik, mint az előző helyszín. Így zárt ezért Stella:
„Itt csak egy olyan hátsó szárnyunk van, amelyik egy olyan változat, amelyik a legmegfelelőbb ahhoz a légellenállási szinthez, amit ezen a pályán elfogadunk. Ami Kanadát illeti, egyértelműen a barcelonai beállításokat részesítjük előnyben, mert az autó erős a nagy sebességű kanyarokban. Itt nincsenek nagysebességű kanyarok, igen sok az alacsony sebességű tapadás, így ez egy kicsit küzdelmes lehet. Mindenképpen örülnénk némi esőnek.”