Günther Steiner ambíciói egyértelműek – és világos elképzelése van arról, miképp akar győzni.
Félreértés ne essék, ez a dolga a Forma-1-ben. Azóta vezeti a Haas csapatot, hogy az 2016-ban először indultak a sportágban, és bár voltak szárnyaló magasságok, a csapat még soha nem tudott nyerni vagy szerzett dobogót. Az alakulat mégis az elmúlt években egyre népszerűbbé vált, és ebben nagy szerepe volt a csapatfőnöknek. Steiner sosem hajszolta a rivaldafényt, mégis kultikus figurává vált a rajongók közt. Szemtelen, nyers és brutális kommunikációs stílusa miatt a Netflix Drive to Survive sorozatának nézői is egyből megkedvelték. Ennek eredményeképp ő az egyik legfelkapottabb csapatfőnök a rajtrácson, annak ellenére, hogy a legkisebb alakulatot irányítja.
Vajon ez a megugró népszerűség változtatott a karrierútján? Steiner úgy képzeli, hogy egy napon az F1-es dicsőséget a rajtrács egyik élcsapatának, például a Ferrarinak az élén fogja megcélozni, amellyel szoros kapcsolatot ápol? A Mirror Sportnak Londonban tartott beszélgetésen, határozott válaszokat adott:
„Nem! Amit igen szeretnék, az az, hogy a Haas nyerjen! Ez a vágyam, ami nagyobb annál, minthogy egy győztes istállóhoz menjek, és csak az ügyeik intézője legyek. Én a Haas embere vagyok – nem tudom, hogy egy életre, de belátható ideig még biztosan.”
Úgy beszél az alakulatról, mintha ő lenne a tulajdonos, bár természetesen nem ez a helyzet. Gene Haas továbbra is pénzeli a projektet, így Steiner amúgy is már más gyermekét babusgatja – de ő ezt másképp látja, mintha ugyanezt tenné bármely más csapatnál a rajtrácson. Némileg viccelődve folytatta:
„Inkább ne legyen F1-es csapatod, hiszen az is csak egy teher! Ha nem megy jól, nincs meg az eszközöm, hogy életben tartsam. Nagyon is tisztában vagyok ezzel. A szenvedély abból az ötletből fakadt, hogy csinálnom kell egy csapatot. Nem volt rá pénzem, és most sincs, de megtaláltam Haas urat, akinek megvolt a szenvedélye és a pénze is ahhoz, hogy megcsinálja. És ő hagyta, hogy csináljuk. Ha találtál valamit, szerintem jobban kötődsz hozzá, mint amikor csak ideiglenesen hívnak ügyintézőnek. Ez egy nagy különbség – még ha a csapat nem is az enyém, akkor is az én agyszüleményem. Haas úr nélkül nem tudtuk volna megalapítani, de meg tudjuk csinálni, mert megvan bennem az a szenvedély, hogy a csapatot olyan helyre juttassam, ahová egy nap nélkülem is elér majd.”
Nem mintha Steiner nem azt szeretné, hogy ez a helyzet egyhamar bekövetkezzen, ezért sietve hozzáteszi:
„Azonban még nem tartunk ott! Ha valaki mást tesznek be, akkor is folytatódik, nem fog nélkülem leállni – ugyanakkor még mindig vannak dolgok, amiket szeretnék valósítani.”
Steiner titkol valamit az Alfa Romeo pletykákkal kapcsolatban?