Fernando Alonso és csapata, az Aston Martin az elmúlt egy héten megannyi kritikát kapott. Méghozzá azért, mert a Monacói Nagydíjon az első bokszkiállás során nem rögtön intermediate gumikat tettek fel az autóra, és a feltételezések szerint emiatt nem tudott a spanyol versenyző Max Verstappen előtt végezni.
Alonso boxkiállásakor még nem volt komoly az eső, ezért kemény keverékű slickeket kapott az 55. körben. Egy kör után azonban ismét kerékcserére érkezett, intermediate-ekért, mivel az eső felesrősödött. Ezzel az extra kiállással sok időt bukott az Aston Martin és Alonso.
A versenyző azonban kitart amellett, hogy csapata helyes döntést hozott az akkori körülmények között. Hozzátette, hogy az egészet túlságosan felfújták azok, akik mindent csak „a kanapéról” látnak.
„Talán” – felelte Alonso arra a kérdésre, hogy volt-e reális esély arra, hogy Verstappen elé kerüljön. „Ha lenne kristálygömböd, és ismernéd a körülményeket, akkor tudnád (előre), hogy ki áll ki, ki nem áll ki, és esik majd az eső, és szükséged lesz az interekre, így 100%, hogy kiállsz az interekért.”
„Amit nem szeretek az F1-ben, hogy mindig a negatívumokat látjuk, és mindannyian mindent nagyon könnyen megítélnek a kanapéról.”
„És mondok egy példát. Ha kiálltunk volna az interekre, ezen a héten csak arról szólna minden, hogy a Red Bull rosszul döntött, amikor egy körrel később állt ki.”
„Soha nem azt mondanánk, hogy az Aston Martin nagyon bátor volt, és a megfelelő gumit választotta. Csak azt mondanánk, hogy a Red Bull rossz gumit választott és egy körrel később állt ki.”
„Ez csak az F1 mentalitása, a tökéletesség korlátlan keresése, amit néha nem lehet elérni.”
Alonso azonban kiállt csapattársa, Lance Stroll mellett is, aki alaposan le van tőle maradva a pontversenyben.
„Nagyon peches volt az elmúlt két versenyen” – mondta a spanyol. „Ha visszatekintünk Bahreinbe, egy kézzel vezetve [miután eltörte a csuklóját egy szezon előtti kerékpáros balesetben] nagyon gyors volt. Aztán Jeddahban volt a kipufogóproblémája, és a Ferrarik előtt volt az 5. helyen.”
„Aztán Miamiban túl sokat kockáztattunk valószínűleg a Q1-ben, és ez veszélyeztette a versenyt. Monacóban pedig Lando (Norris) autójának, a McLarennek a törmelékei teljesen veszélybe sodorták az egész hétvégét.”
„Nyilvánvalóan ez tette fel a címlapokra, nagyon könnyű keménynek lenni ezzel kapcsolatban” – mondta Alonso.