A Red Bull újabb három munkatársát veszíti el domináns Forma-1-es csapatának. A legjelentősebb Rob Marshall, a főmérnök, akiről úgy tudni, hogy az energiaital-tulajdonban lévő csapat 2026-os autóján dolgozik.
A Red Bullnál töltött közel két évtized után azonnali hatállyal távozik, de csak jövő év elején csatlakozhat a McLarenhez vezető tervezőként. Christian Horner csapatfőnök nemrég Miamiban cáfolta azokat a pletykákat, melyek szerint a Marshallhoz hasonló „magas rangú kollégák” elhagynák az istállót, hogy a Ferrarihoz csatlakozzanak:
„Ami a Ferrarihoz igazoló személyzetet illeti, biztosan vezetői vagy középvezetői szinten, nincs ilyen tervben.”
Olasz lapértesülések szerint azonban két további Red Bull-mérnök valóban elhagyja az energiaitalosokat, hogy a maranellói Ferrarihoz csatlakozzanak. Az egyikük a pletykák szerint David George aerodinamikus, míg a másikuk egyelőre még nem ismert – de úgy tudni, mindketten a héten kezdték meg munkájukat a Ferrarinál. Egy másik állítás szerint a Red Bull mérnökei, akik most a Ferrarinál kezdenek el dolgozni, jelentik a szabad utat a Ferrarinál dolgozó Laurent Mekiesnek, aki azonnali hatállyal lemond Maranellóban, hogy felkészüljön arra, hogy 2024-től az AlphaTauri csapatfőnöke legyen.
Úgy tűnik, hogy a rivális istállók agresszív toborzási kampányait a Red Bulltól való személyzet elcsábítását tartják a legjobb módszernek a regnáló bajnokok dominanciájának csökkentésére.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff Monacóban megismételte azon véleményét, hogy a Red Bull lelassítását célzó radikálisabb intézkedések – mint például a teljesítménykiegyenlítő szabályok – rossz ötletnek tartja:
„Amennyiben elkezdjük bevezetni ezeket, tönkretesszük ezt a sportágat. A szabályok megszegéséért kell büntetni, nem a jó munkáért. És a Red Bull remek munkát végzett. Nekünk csupán jobban kell dolgoznunk, meg kell találnunk a megfelelő megoldásokat, és fel kell zárkóznunk.”
A Mercedes izgatott lett, amiért beleshettek a Red Bull szoknyája alá