A Haas F1-es csapata jelenleg csak az amerikaiaké, és az Alfa Romeo F1-es istállója a 2024-es Forma-1-es szezonra egyesítheti erőit.
A RacingNews365 szerint több, az ügyhöz közel álló forrásuk sem cáfolta a pletykákat, amelyek a két alakulat tervezett találkozójáról szólnak.
A tárgyalások az Emilia Romagna Nagydíjon kezdődtek volna, amelyet végül a régiót sújtó súlyos áradások miatt töröltek. Az egyeztetésüket a jelek szerint a múlt hétvégi Monacói Nagydíjra tették át. A megállapodás értelmében az Alfa Romeo kétéves szerződést kötne a Haasszal 2026-ig, amikor is az új motorszabályok lépnek életbe.
Ez meglepetés, hiszen az Alfa Romeo a 2023-as idény végén elhagyja a Forma-1-et. Gyakorlatilag az Alfa Romeónak soha nem is volt F1-es csapata, mert egyszerűen csak fizetett a Saubernek egy összeget azért, hogy reklámtáblaként használhassa az F1-es csapatát. A versenyautót, a felső vezetést és a személyzetet a Sauber biztosította, az Alfa pedig egyszerűen csak rápakolta a logóját.
Úgy tűnik, hogy az Alfa hasonló megállapodást szeretne kötni a Haasszal is, potenciálisan évi 20 millió dollárért. Bár ez komoly összeg, de a 135 millió dolláros költségplafonnak csak nagyjából 15%-a. Éppen ezért feltételezhető, hogy az Alfa Romeo csak egy licencszerződésben érdekelt, nem pedig valami komolyabb dologban, mint a Red Bull és a Ford hajtáslánc-partnersége.
Van azonban egy kis gond. A Drive to Survive-nak és a növekvő nézettségi adatoknak köszönhetően a Haas már sokkal többet ér, mint pár éve. Ha ez az üzlet összejönne, nem hinnénk, hogy a Haas lemondana a nevéről. Reálisabb egy olyan kettős névhasználat, mint például az Alfa Romeo Haas.
Ami minden mást illeti, nem lenne nagy változás. Mindkét csapat a Ferrari alkatrészeit és erőforrásait használja, és a Haas jelenlegi névadó szponzora, a Moneygram könnyen beilleszthető lenne egy olasz tricolore festésbe.
De mi ez a hirtelen újraéledt érdeklődés a Forma-1 iránt? Nem kell zseninek lenni ahhoz, hogy rájöjjünk, hogy az Alfa Romeo ugyanazért akar a motorsport csúcsának részese maradni, mint mindenki más. Az Audi 2026-tól at elektromos járművei értékesítésére használja majd, míg az Alfa ezt az utolsó két évet a Giulia, a Stelvio és a Tonale népszerűsítésére használhatja, nem beszélve a lehetséges jövőbeli sportkocsikról és a pletykált szuperautójukról.
Eközben a Sauber jövőre saját magukként térnek vissza a rajtrácsra. Saját nevük alatt versenyeztek 2010-2018 között, szintén Ferrari alkatrészeket használva. Mivel az Audi már kisebbségi részesedéssel rendelkezik a Sauberben, ne lepődjünk meg, ha 2024-ben debütálnának a rajtrácson, még ha csak egy Audi Motorsport matricával is, amelyet a festésbe építenek be.
Többszörös világbajnokot szemelt ki magának az Audi a Forma-1-be