Fernando Alonso visszautasította azokat a feltételezéseket, melyek szerint a verseny közepén történt stratégiai döntésük miatt vesztette el a Monacói Nagydíj győzelmi esélyét.
Alonso a második helyről indult, és a verseny során végig meg is tartotta ezt a pozícióját, annak ellenére, hogy a futam közepén esni kezdett az eső, és egy új szett slick gumit tett fel. Az eső a 78 körös futam 51. körében érte el Monacót, kezdetben a Mirabeau-t, a hajtűkanyart és a Portier-t érintette. A pálya többi része először száraz maradt, ami arra késztette Alonsót, hogy kockáztasson. Így vélekedett erről a spanyol:
„Számomra elég egyértelmű volt, hogy a pálya abban a körben teljesen száraz volt, eltekintve a 7-es és 8-as kanyartól. Tehát úgy voltunk vele, mi lenne, ha feltennénk a köztes esőgumit? A pálya 99 százaléka totál száraz volt. Szóval megálltam és száraz pályára való gumit raktunk fel. Az időjárás-előrejelzés szerint csak kis zápor volt várható, és az a kis mennyiségű eső, amit kaptunk. Volt bőven előnyünk, hogy felrakjuk a száraz gumikat, és ha szükséges, akkor az inter gumikat is. Talán túl biztonságos is volt, nem tudom, de abban a másfél percben, amíg újra átmentünk az 5-ös, 6-os, 7-es és 8-as kanyaron, teljesen megváltozott minden. Szóval a kiállásom utáni kör a száraz gumikon, nagyon nedves volt, amikor azokhoz a kanyarokhoz értem, de az a kör, amikor megálltunk, még teljesen száraz volt.”
Az eső nélkül Alonso elvetette a győzelem esélyét, és utalt rá, hogy a kemény keverékű gumikon való indulás a silverstone-i csapat szándékának terve volt. Így fogalmazott a kétszeres monacói győztes:
„Bátrak voltunk a stratégiánkat illetően. Nem megszokott, hogy a rajtrács első sorából indulva a kemény gumit választod, és megpróbálod az élen állónak az ellenkezőjét tenni. Ez mutatja, a csapat elkötelezettségét és azt, hogy mennyire agresszív volt mindenki az Aston Martinnál, hogy megpróbálja megszerezni a győzelmet. Tudtuk, hogy lehet némi hátránya a stratégiának; lehet, hogy a végén talán a 5., 6., vagy valami ilyesmi lesz a dobogóból. Ugyanakkor ma reggel átbeszéltük, és azt mondtuk, hogy idén már volt pár dobogós helyezésünk, szóval mindent vagy semmit. Nem volt meg a tempónk, ez volt az egyetlen gondunk a versenyen. Szerintem a stratégiánk jó volt, a közepes gumi meglepően jól viselkedett. Komolyabb szemcsésedésben vagy nagyobb degradációban bíztunk. Max képes volt 50 kört autózni csodálatos pozícióban, és ez volt az oka annak, hogy megnyerte a versenyt, nem a stratégiánk miatt – egyszerűen csak gyorsabb volt nálunk.”
Alonso közel 28 másodperces hátrányban fejezte be a versenyt Verstappenhez képest, aki a Red Bull hatodik győzelmét szerezte meg idén. A spanyol 93 ponttal továbbra is harmadik a versenyzők bajnokságában. 12 ponttal van lemaradva Sergio Perez mögött, aki Monacóban nem szerzett pontot.