Ayrton Senna egykori Williams-csapattársaként Damon Hill elárulta, milyenek a képességei, és miért hiszi azt, hogy Senna jobb lett volna nála.
Mi lett volna, ha Ayrton Senna nem hal meg balesetben az 1994-es Forma-1-es szezon alatt? Ezt a kérdést teszik fel a Sky Sports F1 podcastjában a korábbi világbajnok Damon Hillnek. Konkrétan: Miképp alakult volna a Williams házi versenye? Hill őszintén felelt.
„Azt hiszem, feltehetően úgy jártam volna, mint Gerhard Berger, amikor Ayrton csapattársa volt a McLarennél. Más szóval egy jó második számú pilóta. Egy olyan versenyzővel szemben, mint Senna, csapattársként „egy-két esélyt” kapsz egy idényben, de többet nem. Egyszerűen olyannyira gyors volt. Tényleg azt hiszem, hogy igen könnyen sakkban tartott volna engem.”
Tény, hogy Senna és Hill mindössze három versenyhétvégén indultak együtt, és legalábbis az időmérőn Senna jóval megelőzte az utolsó csapattársát: a brazíliai nyitónapon 1,592 másodperccel, Japánban 0,553 másodperccel, San Marinóban pedig 0,620 másodperccel, és Senna minden alkalommal megszerezte a pole pozíciót. Ez a nyers tempó volt az, ami Sennát a világbajnoki cím favoritjává tette az 1994-es szezonban, mondja egykori Formula 3-as riválisa, Martin Brundle ugyanezen podcastban:
„Mindenki hitte, hogy megnyeri a versenyeket és a bajnok címet. Olyan kisugárzása volt. Senna elképesztően tehetséges volt, hatodik érzéke volt a pályán való tapadáshoz. Rendkívüli ember volt, inkább a szívből, mint az eszével vezetett.”
De az imolai Tamburello kanyarban történt hatalmas baleset után Senna szíve megállt.
Hill abszolút fordulópontról beszél a Forma-1 és sokak számára, miután kiderült, hogy Senna nem élte túl az ütközést. Brundle hozzátette:
„Olyan volt, mint amikor meghalt Jim Clark. Versenyzőként úgy gondolkodsz: Ha ez megtörténhet Ayrton Sennával, akkor bármelyikünkkel megeshet. Mert Senna annyira hihetetlenül tehetséges volt a versenyautóban, és eszméletlenül peches volt abban a balesetben.”
Hillnek ennyi év után is ijesztő, hogy mennyire kevés biztonsági tudatosság volt akkoriban a Forma-1-ben:
„Ugyanolyan autóban ültem, mint Senna, és a csapat nem tudta a balesete után, hogy volt-e hiba az autóban vagy sem. Szóval bizonyos kockázatot jelentett, hogy visszaküldtek a pályára. Kiszállhattam volna, de maradtam a versenyülésemben.”
Ő maga akkoriban elfogadta ezt a kockázatot, a verseny pedig folytatódott, amit végül Michael Schumacher nyert meg a Benettonnal. Schumacher és Hill a szezon további részében a világbajnoki címért küzdöttek, a döntés az ausztráliai Adelaide-ben rendezett utolsó futam hírhedt ütközésében született meg – Schumacher javára.