Fernando Alonso menedzsere és korábbi Forma-1-es csapatfőnöke, Flavio Briatore beszélt arról, miért tanácsolta egykori versenyzőjének, hogy váljon el az aktuális istállójától, az Alpine-tól, és csatlakozzon az Aston Martinhoz 2023-ra.
Alonso a múlt héten beszélt arról, hogy Briatore már akkor is támogatta az átigazolását, amikor a tavalyi szezonban, közvetlenül a hagyományos nyári szünet előtt folytak az egyeztetések. Akkoriban úgy gondolta mindenki, hogy Alonso meghosszabbítja meglévő szerződését az Alpine-nál – csakhogy szenzációsan bejelentette, hogy helyette az Aston Martinhoz vált. A spanyol azt állította, hogy ez azért történt, mert úgy tűnt, hogy az Alpine-nal folytatott tárgyalások tovább tartanak a kelleténél, és a francia alakulat nem akart egy évnél hosszabb szerződést aláírni vele. Ezzel szemben az Aston Martinnal folytatott tárgyalások mindössze pár napig tartottak, és Alonso egy többéves szerződést kötött, amelyben Lawrence Stroll csapatánál versenyez, és magát Strollt említette, mint ezen vonzalma egyik fő tényezőjét. Briatore volt az, aki kiszúrta a lehetőséget, és bátorította Alonsót az váltásra, ahogy azt a héten az Il Riformista című olasz lapnak elárulta:
„Ő a világbajnokság valódi meglepetése.”
Alonso jelenleg a harmadik helyen áll a versenyzők bajnokságában, miután a 2023-as év első öt futamán négy dobogós helyezést szerzett. Ez figyelemre méltó fordulat, nem csak Alonso miatt, hanem az Aston Martin tekintetében is, amely a tavalyi konstruktőri bajnokságban csak a hetedik helyen végzett. Idén jelenleg a második helyen állnak a domináns Red Bull mögött.
Így folytatta ezért Briatore: „Az Aston Martin egy olyan istálló, amely tavalyig nem volt versenyképes. Aztán megrohamozták a Red Bull és a Mercedes másodvonalas személyzetét, és komoly összegeket fektetnek be a technológiába és a gyárba. Emiatt erőltettem Fernandónál, hogy csatlakozzon az Aston Martinhoz, amely most öt versenyhétvége után a második a bajnokságban.”
Az eddigi sikerek ellenére Briatore tisztában van azzal, hogy a bajnoki cím már most elérhetetlen, és még egy 2023-as győzelemhez is igazi szerencse kell – vagy alternatívaként egy kis balszerencse az energiaitalosoknak.
Így zárt ezért az olasz menedzser: „Amennyiben nem történik semmi váratlan, akkor a világbajnokság már eldőlt. Ugyanakkor néhány pálya, mint például Monte Carlo, mindig hozhat egy nagy meglepetést. Az Aston jól teljesített a legutóbbi versenyen Miamiban, bár az nem éppen egy olyan pálya volt, amely igazán fekszik az autónak.”
Eközben Alonso korábbi csapata, az Alpine nem remekel, miután öt futamon két kieséssel a hatodik helyre estek vissza a tabellán, és saját vezérigazgatójuk, Laurent Rossi „amatőrnek” nevezte az istállójukat Bakuban.