Európa legjobb kamionversenyzői és csapatai kemény megmérettetésre készülnek.
Az izgalom egyre nő, mivel a 2024-es Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság (ETRC) nyilvánosságra hozta a 7 versenyhétvégéből, így 28 futamból álló szezonra felkészült versenyzői felállását, ahol Európa legjobb versenyzői és csapatai küzdenek majd.
Az élen az ötszörös bajnok és a bajnokság közelmúltjának meghatározó figurája, Kiss Norbert áll. A Révész Racing MAN #1-es versenykamionjával a kiválóság etalonja, sorozatos bajnoki címeket szerzett és mércét állít a versenytársak elé. Kiss az elmúlt három szezont uralta, meg akarja védeni az elsőségét, és egy hatodik címmel bővíteni a fénylő rekordját.
Szorosan a nyomában a hatszoros bajnok Jochen Hahn, aki eltökélt szándéka, hogy visszaszerezze a bajnoki címet. Hahn Ivecója ígéretes formát mutatott az előszezoni tesztek alatt, és ezzel megteremtette a terepet a riválisával, Kissel vívott ádáz csatához.
A szintén német, Sascha Lenz szeretne javítani az előző szezonban elért harmadik helyezésén, és a dobogó legfelső fokára állna fel.
A 2023-as év utolsó fordulójában győzelmet arató André Kursim és Don’t Touch Racing istálló eltökélt szándéka, hogy tovább építsen a sikerre. Az ügyesség és az ambíció keverékével Kursim további győzelmeket és dobogós helyezéseket tűzött ki célul az idényben.
Miután 2023-ban a harmadik helyen végzett az osztályában, John Newell második teljes szezonját kezdi meg a Goodyear FIA ETRC-ben. A brit egyre növekvő önbizalommal és elszántsággal igyekszik javítani teljesítményén, és a kategóriagyőzelmek rendszeres várományosává válni.
A T Sport Bernau-val visszatérő spanyol bajnok Antonio Albacete, aki 2023-ban több dobogós helyezés mellett egy negyedik helyet szerzett, is felkészült a harcra. Albacete tapasztalatát és pályafutását kihasználva készen áll arra, hogy újabb győzelmekért és dobogós helyezésekért szálljon síkra.
A Chrome-osztály egyik nagy favoritja, a német tankpool24 pilóta Steffen Faas. A tavalyi szezonban elért sikereire kíván építeni, és 2024-ben az elsőségért fog küzdeni.
Clemens Hecker a tavalyi hatodik helyezésén szeretne javítani, és a bajnokságba is sikeréhséggel és ambíciókkal érkezik. Több dobogós helyezéssel a háta mögött a német célja, hogy éreztesse jelenlétét a rajtrácson, és harcba szálljon a győzelmekért.
José Eduardo Rodrigues, aki tavaly megnyerte a fiatal versenyzők európai bajnoki címét és a promóterek kupáját, készen áll arra, hogy folytassa a sikert és újra a legjobbak közé kerüljön.
Steffi Halm visszatér a német Schwabentruck színeiben, és az ikonikus narancssárga Iveco versenykamiont vezeti. A tavalyi szezonban pár dobogós helyezéssel és szoros csatákkal büszkélkedő Halm szeretné megtartani a lendületét 2024-ben.
A spanyol Luis Recuenco egy felújított Ivecóval csatlakozik a mezőnyhöz, és eltökélt szándéka, hogy folytassa sikereit a szériában. Miután a tavalyi szezonban megszerezte élete első összesített győzelmét, Recuenco idén szeretne az elért eredményeire építeni és további serlegeket szerezni.
A második teljes szezonbeli szereplését teljesítő Mark Taylor feltett szándéka, hogy a debütáló évéből levont tanulságokra építve még több sikert tűzött ki célul 2024-ben.
Egy ismerős arc is csatlakozik az idei szezonhoz, Luke Garrett ugyanis debütál teljes idényes versenyzőként. A brit bajnokságban szerzett tapasztalatok és sikerek, valamint a 2021-es Goodyear FIA ETRC-ben való alkalmankénti nevezései révén Garrett jól ismeri a versenyképes kamionversenyzés követelményeit. A brit korábbi eredményeire építve eltökélt szándéka, hogy az európai sorozatban is letegye a névjegyét. Janine Meyer, az ETRA operatív igazgatója így nyilatkozott:
„Izgatottan várjuk, hogy pár hét múlva visszatérhessünk a versenypályára. A harc a rajtrácson minden eddiginél élesebbnek tűnik, ami egy akciódús versenyszezont ígér. Európa legjobb versenyzői és csapatai készülnek erre az éles megmérettetésre. Az elmúlt néhány szezonban folyamatosan erős rajtrácsunk volt, és nagyszerű látni a csapataink folyamatos elkötelezettségét.”
A 2024-es Goodyear FIA ETRC május 25-26-án az olaszországi World Circuit Marco Simoncelli Misanóban veszi kezdetét az idény első négy futamával, azonban úgy tűnik, hogy Jamie Anderson nélkül.
2024 GOODYEAR FIA ETRC TELJES SZEZONOS NEVEZÉSI LISTA
Rajtszám | Csapat | Gyártó | Versenyző |
1 | Révész Racing | MAN | Kiss Norbert |
2 | Team Hahn Racing | IVECO | Jochen Hahn |
3 | SL Apollo Tyres Trucksport | MAN | Sascha Lenz |
11 | Don’t Touch Racing | IVECO | André Kursim |
18 | NWT Motorsport | MAN | John Newell |
23 | T Sport Bernau | MAN | Antonio Albacete |
24 | Tankpool24-Racing | SCANIA | Steffen Faas |
25 | Hecker Racing | SCANIA | Heinrich Clemens Hecker |
38 | Reboconorte Racing Truck Team | MAN | José Eduardo Rodrigues |
42 | Garrett Trucksport | MAN | Luke Garrett |
44 | Team Schwabentruck | IVECO | Steffi Halm |
64 | Luis Recuenco | IVECO | Luis Recuenco |
81 | Taylors Trucksport Racing | MAN | Mark Taylor |
2024-ES CSAPAT NEVEZÉSI LISTA
Rajtszámok | Csapat | Gyártó | Versenyzők |
1 és 23 | Révész & T Sport | MAN | Kiss Norbert és Antonio Albacete |
2 és 44 | Die Bullen von Iveco | IVECO | Jochen Hahn és Steffi Halm |
3 és 18 | Löwenpower | MAN | Sascha Lenz és John Newell |
11 és 64 | Team Kursim Recuenco | IVECO | André Kursim és Luis Recuenco |
24 és 25 | Sweden Power | SCANIA | Steffen Faas és Heinrich Clemens Hecker |
38 és 81 | Taylor & Rodrigues | MAN | Mark Taylor és José Eduardo Rodrigues |
A Network4 közvetíti idén Kiss Norbi kamionos versenyeit is, valamint a DTM-et