A hosszú téli szünet után nagy várakozás előzte meg a Goodyear FIA ETRC számos csapatának szezon előtti tesztelését április 15-17. között a csehországi Autodrom Mostban. A háromnapos tesztet, amely kulcsfontosságú előfutára a májusi misanói szezonnyitónak, vegyes és változékony időjárási körülmények jellemezték, ami további kihívást és kiszámíthatatlanságot hozott az eseményekbe.
A Hahn Racing csapat két kamiont vetett be a teszt során. A hatszoros bajnok Jochen Hahn, valamint fia, Lukas hajtottak pályára, Lukas pedig a 22-es rajtszámú kamion új, feltűnő, élénk piros színű festését is megmutatta.
A Schwabentruck csapat, élénk narancssárga IVECO kamionja Steffi Halm vezetésével szintén részt vett a szezon előtti tesztelésen. A csapat szorgalmasan tesztelte autóját, hogy finomhangolja azt a következő szezon kihívásaira.
A regnáló bajnok Kiss Norbert Mostban stabilnak tűnt, és rengeteg kilométert futott a tűzpiros #1 MAN kamionjával. Kiss az új Goodyear gumiabroncsok tesztelésére összpontosított, azzal a céllal, hogy a megszerzett tapasztalatokat versenyelőnyre váltsa a következő szezonban.
Azonban nem minden csapat számára volt zökkenőmentes a tesztelés. A Don’t Touch Racing akadályokba ütközött, mivel az új motorjuk az első napon teljesítményproblémákkal küzdött, amit váltóhibák súlyosbítottak. A csapat egy éjszakányi elszánt erőfeszítéssel orvosolta a problémákat, így a tesztelés utolsó napján már jól mentek, mielőtt a franciaországi Nogaróba utaztak volna, hogy folytassák a felkészülést.
Sascha Lenz MAN kamionját is műszaki problémák gyötörték, így a csapat korai váltócserére kényszerült. E visszaesés ellenére a csapatnak sikerült megoldania a problémát, így a teszt hátralévő részében folytatni tudták a körözést és értékes adatokat gyűjtöttek.
A T Sport Bernau és Antonio Albacete sikeres szezon előtti tesztről számolt be. A 2023-as kamionjukon végrehajtott minimális változtatásokkal a csapat a teljesítmény kiértékelésére összpontosított, valamint a különböző tengelyek és az új gumiabroncsok tesztelésére, ezzel szilárd alapot teremtve az előttük álló szezonhoz.
A brit Taylors Trucksport sikeresen visszatért a formájához, Mark #81-es MAN kamioonja hibátlanul működött a tavalyi szezonban Zolderben történt súlyos balesetet követő átfogó átalakítási munkálatok után. Mark Taylor elégedetten nyilatkozott: „A tesztelés jól sikerült, és a kamion újra formában van. A teljesítményünk és az időnk nagyszerű volt.”
John Newell és az NWT Motorsport csapata figyelemre méltó előrelépést könyvelhetett el. Saját elmondásuk szerint úgy tűnik, hogy a csapat kemény munkája kifizetődött, mivel a beszámolók szerint másodperceket faragtak le a köridejükből az előző évhez képest.
A Hecker Racing, az Anderson Racing és Luis Recuenco is pályára lépett Mostban, valamint egy ismerős arc, a brit versenyző, Oly Janes, aki tesztelte Freightlinerjét, amellyel a következő szezonban kiválasztott versenyeken fog rajthoz állni.