fbpx

Remek szezonkezdet vár ránk Misanóban, a kamion Eb-n

A teljes kamionversenyzői közösség együttérez azokkal, akiket érintettek az Emilia-Romagna régióban történt események, valamint a helyszínen dolgozó fantasztikus mentőszolgálatoknak felé a tiszteletük jelét adták.

Szerencsére a déli Rimini tartományt nem érintette oly súlyosan a kedvezőtlen időjárás és az áradások, mint más területeket. Az elmúlt napok alapos ellenőrzéseit és kisebb javításokat követően a Misano World Circuit mától teljesen üzemel, és a Goodyear FIA ETRC versenyei a tervek szerint zajlanak. A regnáló bajnok Kiss Norbert a tavalyi szezont a pole pozíciót és a versenynapok első győzelmét megszerezve kezdte, és a 2023-as idényt is hasonlóan szeretné kezdeni.

Miután két egymást követő évben is megnyerte a bajnoki címeket, Kiss ellenfelei az idén fordítani szeretnének, és kihívni a magyart a végső győzelemért. Jochen Hahn és Sascha Lenz, akik az elmúlt években a legközelebbi versenytársai voltak, valamint a spanyol kamionos Antonio Albacete, Steffi Halm és André Kursim mind arra fognak törekedni, hogy 2023-ban letaszítsák Kisst a dobogó legfelső fokáról.

A szemek Steffen Faasra is szegeződnek, mint a Promoter’s Cup idényének egyik legnagyobb favoritjára. Kihívója ezen küldetésénél a regnáló francia kamionos bajnok, José Eduardo Rodrigues lesz, aki az Európa-bajnokságon is szeretné letenni a névjegyét. Clemens Hecker abban reménykedik, hogy 2023-ban jobban fog szerepelni, miután a Promoter’s Cupban folytatja a küzdelmet Faas, Rodrigues, Luis Recuenco ellen, aki egy felújított IVECO-val tér vissza, valamint a brit versenyzők, John Newell és Mark Taylor mellett.

A Lion Truck versenyzője, Johnathan André erre a futamra csatlakozik a mezőnyhöz Misanóban. André tavaly részt vett a Most és a Zolder futamain Anthony Janiec szomorú és hirtelen elvesztése után. Egy új versenykamionnal André a Promoter’s Cupban fog versenyezni a #66-os MAN-el.

2023-ban bevezetésre kerül a Goodyear FIA European Young Drivers’ Champion kategóriája. A 30 év alatti pilóták számára nyitott kategóriában a Promoter’s Cup-hoz hasonlóan versenyeznek és pontokat gyűjtenek, a leggyorsabb 30 év alatti versenyző pedig a szezon végén elnyeri a bajnoki címet. Az új kategória célja, hogy növelje a fiatal kamionversenyzők lehetőségeit, és megtalálja a következő kamionos Európa-bajnokot.

Idén is a nagy sikerű Innovációs Tábor visszatér a paddockba, bemutatva az iparág legújabb fenntartható fejlesztéseit és alternatív hajtású járműveit.

A Goodyear FIA ETRC azon erőfeszítéseit, hogy a kamionversenyzés fenntarthatóbbá váljon, és hogy platformját felhasználva felgyorsítsa az alternatív hajtású nehéz tehergépjárművekre való átállást és azok elfogadottságát, egy független motorsport fenntarthatósági rangsor elismerte. A Goodyear FIA ETRC a 105 világszerte elismert két- és négykerekű motorsport-bajnokság közül összességében a 16. helyet szerezte meg, elismerve a széria azon erőfeszítéseit, hogy 2038-ra elérje a nettó nulla értéket, és platformját felhasználva ösztönözze a változást a logisztikai ágazatban.

Ez a fenntarthatóságra való törekvés a sorozat partnereinél is folytatódik. A német Krone haszongépjármű-gyártó hivatalos partnerként csatlakozik a Goodyear FIA kamion Európa-bajnoksághoz, és együtt fognak dolgozni a közös célokért, a fenntartható megoldások előmozdításáért a szállítmányozási ágazatban, valamint a teherautó-sofőrök fontos szerepének elismeréséért.

A Krone bemutatja eTrailerét, amely átlagosan 40%-kal képes csökkenteni a vontatók üzemanyag-fogyasztását és így a széndioxid kibocsátást is. Az eTrailer Misanóban a Krone rekordkísérletében a pályán lesz, és körrekordot akarnak felállítani.

‍ A 2023-as idény ugyanolyan versenyképesnek és izgalmasnak ígérkezik, mint amilyen 2022 volt. Nézni lehet élőben több nyelven is a Goodyear FIA European Truck Racing Championship csatornáin szombaton már az első versenynapon.