A 2023-as Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság tizenhárom teljes szezonra szóló nevezést tartalmaz a következő idényre, amely az olaszországi Misanóban kezdődik még ebben a hónapban.
A képzeletbeli rajtrácsot a négyszeres Goodyear FIA ETRC bajnok Kiss Norbert vezeti a Reveśz Racing MAN #1-es versenykamionjával. A magyar pilóta, aki az elmúlt két bajnoki címet zsinórban nyerte meg, ebben a szezonban szeretné megszerezni a sorozatban a harmadikat is.
Kiss egyik legfőbb riválisa az elmúlt szezonokban Jochen Hahn volt, és eltökélt szándéka lesz, hogy visszaszerezze a legutóbb 2019-ben megszerzett címet. Hahn IVECO-ja jó formában volt a legutóbbi teszten az Autodrom Mostban, és biztosan felveszi a harcot Kiss ellen.
A szintén német Sascha Lenz egy feltűnő új kamionnal és festéssel fog pályára lépni. Miután tavaly 10 ponttal maradt le a bajnokság második helyéről a rivális Jochen Hahn ellen, Lenz motivált lesz, hogy ebben a szezonban megelőzze a honfitársát.
A spanyol kamionos, Antonio Albacete egy vadonatúj MAN kamionnal tér vissza a mezőnybe. Albacete az elmúlt szezonban egy győzelmet és több dobogós helyezést szerzett, és idén minden tapasztalatát felhasználja, hogy a T Sport Bernau-val további győzelmekért hajthasson.
Jamie Anderson, az előző szezonban második lett a Promoter’s Cupban és hatodik az összetettben, idén a fő kategóriában fog versenyezni. A 2022-es évben erős idénye volt, összesen 4 győzelmet aratott, és ebben a szezonban biztosan érdemes lesz rá odafigyelni.
Steffi Halm a német Schwabentruck járgányával tér vissza a narancssárga IVECO-val. Halm tavaly egyszer állhatott fel a dobogóra, és szeretne ismét az ETRC pódiumjának a rendszeres szereplője lenni.
A harmadik IVECO-t a rajtrácsra André Kursim fogja terelni. A Don’t Touch Racing versenyzője szenzációs győzelmet aratott a 2022-es év utolsó fordulójában, és az idén további győzelmek megszerzését tűzte ki célul.
A német Steffen Faas, a Promoter’s Cup igazi favoritja lesz. A tankpool24 versenyzője tavaly 10 dobogós helyet és egy győzelmet szerzett, és az idei szezonban is a dicsőségért hajt. A portugál versenyző és a francia regionális kamionversenyzés regnáló bajnoka, José Eduardo Rodrigues és SCANIA-s versenyzőtársa, Clemens Hecker lesz a kihívója, akik tavaly mindketten dobogós helyezést értek el. A spanyol Luis Recuenco újra egy teljes szezonra csatlakozik az ETRC forgatagához, az MAN-jét egy felújított IVECO-ra cserélve. A brit John Newell, aki tavaly két versenyhétvégén indult, idén teljes szezont vállal, és célja, hogy a Promoter’s Cupban rendszeres dobogósa lehessen.ű
Idén új csapat is lesz a paddockban a brit Taylors Trucksport Racing Team. Az elmúlt öt évben a brit bajnokságban versenyző Mark Taylor a tapasztalatait felhasználva szeretné kihívni Chrome kategóriás versenyzőtársait a dobogós helyezésekért. Rolf Werner, az ETRA ügyvezető igazgatója lelkes a szezon előtt:
„A visszaszámlálás elkezdődött, és már nagyon várjuk, hogy pár hét múlva Misanóban megkezdődjön az idény. A csapatok a tél folyamán szorgalmasan dolgoztak a versenykamionjaikon, és a rajtrács megint nagyon versenyképesnek tűnik. Láttunk néhány kiváló csatát tavaly, amelyek a végletekig kiélezettek voltak, és kétségtelenül ismét izgalmas versenyek elé nézünk. Remek látni a csapataink folyamatos elkötelezettségét az ETRC iránt, és együtt tudjuk növelni a kiváló platformunkat, és ebben a szezonban is nagyszerű versenysorozatot tudunk nyújtani a rajongóknak és partnereinknek.”
A Goodyear FIA kamion Európa-bajnokság május 20-21-én az olaszországi World Circuit Marco Simoncelli Misanóban veszi kezdetét a szezon első négy futamával.